klubinfo | destinationer | nyheder | praktisk info | links | kontakt
Huskeliste
Holdning til børn

FORSIKRING

Skiklubben Thor er dækket af rejsegarantifonden via de rejsebureauer vi benytter. Dvs. hvis der skulle opstå et likviditetsproblem for en af vores arrangører, vil rejsegarantifonden sørge for vores hjemrejse mm, hvis vi er af sted eller for diverse erstatninger, hvis vi endnu ikke er taget af sted. Hertil skal dog siges, at vi kun benytter bureauer som ikke plejer at være dem vi høre krakke i løbet af en skisæson.

Mht. af personforsikring er det op til dig selv hvor "forsikret" du ønsker at være. Det gule sygesikringsbevis sikrer dig ikke længere det mest nødvendige forsikring. Derfor, tjek med sundhedsstyrelsen hvad kortet dækker nu.

Der er forskellige andre forsikringsløsninger som du kan overveje. De fleste forsikringsselskaber tilbyder i dag en års-rejseforsikring, hvor hele husstanden er forsikret for bare nogle få hundrede kroner. Derudover dækker husstandens almindelige indboforsikring tyveri, hvis det kan bevises der er tale om indbrud i skikælder/lejlighed etc. og man får en politianmeldelse med hjem. Tjek mencdit forsikringsselskab.

Derudover tilbyder Europæiske rejseforsikring, Gauda forsikring og andre forsikringer til den enkelte tur. Disse løsninger er ofte rimelig dyre.

Skiklubben vil ikke anbefale nogen speciel forsikringsløsning, det er op til medlemmerne selv at vurdere.