klubinfo | destinationer | nyheder | praktisk info | links | kontakt
Huskeliste
Holdning til børn

HOLDNING TIL BØRN

Vi er nu nået til den erkendelse at klubben har eksisteret i 10 år, og nogle af de trofaste medlemmer der har været med i mange år har fået børn.

D e vil selvfølgelig gerne have børnene med på ski i skiklubben, og vi har i bestyrelsen diskuteret emnet. Vi er kommet frem til følgende:

Skiklubben Thor vil arrangere en familietur, hvor det vil være oplagt at tage børnene med. På denne måde kan medlemmer være sammen med andre medlemmer, samtidig nyde at give børnene gode oplevelser på ski.

D ermed mener vi, at det ikke er velegnet at tage børn med på de øvrige af Skiklubben Thor s tilbud, da Skiklubben Thor er en skiklub for de studerende og dem der er færdige med at studere. Vi lægger meget vægt på det sociale aspekt på turene og fester en del. Børn vil i vores øjne få mere ud af skiferie med andre børn på familieturen og deres forældre vil af naturlige årsager ikke deltage så meget i fællesskabet. D esuden har vi ingen øvrige tilbud til børn, ingen aftaler på destinationerne mht. børn.

Vi er med andre ord ikke i stand til at give rabatter til børnefamilier som det er tilfældet i rejsebranchen da vores priser er beregnet på 1 fuldtbetalende medlem pr. sæde i bussen/flyet mm. Først når hele turen er udsolgt, løber økonomien rundt.

D erudover mener vi ikke at mindre børn skal udsættes for en så lang bustur, det er ikke kun dem selv og børnene det går ud over, men også de andre medlemmer, når børnene bliver utålmodige. Vi tror at børnefamilier er meget bedre stillet ved at benytte et af de rigtig mange og rigtig gode tilbud som mange selskaber tilbyder. D er er f.eks. flere steder skibørnehaver med danske skiguider der kun beskæftiger sig med børnene.