klubinfo | destinationer | nyheder | praktisk info | links | kontakt
Skiferie simulator

OM SKIKLUBBEN THOR

Hvem er Skiklubben Thor?
For år tilbage, nærmere betegnet i 1992, var der en flok unge skientusiaster, der ikke fandt nogen sammenhæng mellem SU og rejsebureauernes priser til de franske alper. Det gør vi sådan set stadig ikke, dog er SU'en for en dels vedkommende efterhånden blevet erstattet af diverse indkomster m.m.

Sammen med det økonomiske aspekt, ville vi gerne være i stand til, at tage af sted år efter år, med mange af de folk man nu møder på skiturene, og være sammen om den super oplevelse det er at stå på ski - uanset om man er nybegynder eller en haj. Kombinationen af de 2 ting, startede Skiklubben Thor, med nu daværende formand Bo Kondrup som den ledende kraft.

Vi er en skiklub uden kommercielle interesser, som mener, at vi kan komme bedst på ski ved at være flere sammen. Vi booker derfor selv lejligheder/hoteller samt busser m.m. (dog har vi en teknisk arrangør til at hjælpe os). Vi er derfor i stand til at gøre det billigere end de fleste. Vi har pr. 1/9 2004, 700 medlemmer og det vokser støt år for år. Skiklubben Thor arbejder kun sammen med rejsearrangører der er registreret i rejsegarantifonden.

Hvad kan du forvente at Skiklubben Thor?
Skiklubbens bestyrelsesmedlemmer fungerer som "guider" på turene. Der er altid mindst 2 med på hver tur, lige fra afgang til hjemkomst. Vi sørger for at alle kommer med bussen, får alt til at klappe på destinationen m.h.t. hotellet, skiudlejningen, div. arrangementer (pistevisning, afterski, picnic, brasserade, skiextreme, m.m.). Alt dette gør vi på frivillig ulønnet basis. Jeps, vi er nemli' selv på ferie og laver alt dette fordi vi så godt kan lide det. Så hvis der måtte være nogle småting vi ikke har taget hånd om, sig det endelig til os, men prøv at være behjælpelig med selv at løse problemet. Til gengæld får du super oplagte "guider" som år efter år høster store roser for vores afslappede stil, personlige service, gode humør og veltilrettelagte ture.

Så er der prisniveauet. Alt er billigere med Skiklubben Thor. Rejsens pris, diverse rabatter på turene f.eks. på afterskiøl (typisk koster en stor fadøl 3-4 €.) op til 50% rabat på ski/snowboard/støvle-leje, og billig brasseradeaften (fransk aften hvor alle går ud og spiser sammen). Oven i det er det bare hyggeligere og sjovere med Skiklubben Thor.

Hvad forventer Skiklubben Thor af dig?
Idet vi er en frivillig forening er det op til medlemmerne at tegne klubben og skabe de rammer der gør turene så fantastisk hyggelige og sociale. Det sociale aspekt er meget vigtigt for os. Vi kræver ikke meget af medlemmerne, men vi vil meget gerne have alle med til de arrangementer vi laver. Det er selvfølgelig et must lige at drikke en øl på afterski og udveksle røverhistorier med de andre.

Så er der brasseradeaften hvor der traditionen tro er fuldt hus. Dette arrangement bliver som regel det sociale højdepunkt på turen, da alle så kommer med i byen, spiser og drikker i det omfang de magter og det udvikler sig altid til en bytur der først slutter ud på de små timer. Dagen efter er det så igen tid til at udveksle historier fra aftenen og nattens begivenheder og pleje tømrermændene.

De problemer der måtte opstå på en skitur er medlemmerne altid utrolig gode til at løse selv, eller bære over med, hvis det ikke lykkes for os at løse dem. Det er den charme/ulempe du som medlem må leve med. Klager kommer man ikke langt med? Derimod er der mulighed for at komme med konstruktiv kritik til "guiderne" dernede og i bussen på hjemturen, da vi for at blive bedre, udleverer evalueringsskemaer i bussen.